25 jaar Tormans: Anekdotes van collega Lars
Tijdens dit feestjaar verzamelen we leuke, boeiende, memorabele Tormans-verhalen bij onze collega’s. Omdat we erg trots zijn op ons verleden en het feit dat we dit nog altijd weerspiegeld zien in de huidige werking van het bedrijf. Én omdat er ook heel wat unieke verhalen bij zitten, die te mooi zijn om onbesproken te laten. Deze maand zetten we de anekdotes van collega Lars, Onderhoudstechnieker, in de kijker.
Jong geweld bij Tormans! Dat mogen we wel zeggen wanneer we het over Lars hebben. Net van de schoolbanken en meteen een krachtige indruk gemaakt bij ons én onze klant. Zo zien we het graag. We zijn er namelijk rotsvast van overtuigd dat projectsourcing voor heel wat jonge techniekers en ingenieurs een slimme keuze is. Je bouwt ervaring op bij grote spelers en kan proeven van diverse projecten om zo je talenten verder te ontwikkelen. Lars vertelt je graag over zijn eerste maanden bij Tormans.
Eén van onze jongste medewerkers
Bij de Tormans medewerkers zit heel wat kennis en ervaring verzameld. Maar soms is een klant op zoek naar een junior profiel met een vernieuwende blik op de zaken.
Toen Lars na zijn bachelorstudies elektromechanica op zoek ging naar een job, was Tormans meteen één van de bedrijven waar hij zich kandidaat stelde. “Ik kende Tormans van het impressionante Square One gebouw, vlak tegenover mijn school Thomas More Campus Geel. En ook van de samenwerkingen met de Create Cave waar Tormans jaarlijks een project ondersteunt en waar ook ik samen met andere studenten regelmatig projecten uitwerkte.” En één ding wist Lars zeker, hij wilde starten in een functie waarbij hij de handen uit de mouwen kon steken. “En bureaujob is niks voor mij, ik wilde de theorie die ik leerde meteen omzetten in praktijk”.
Een positieve sollicitatie-ervaring
Na een spontane sollicitatie via de website, werd Lars door Talent Coordinator Nathalie uitgenodigd voor een gesprek. “Het was voor mij één van mijn eerste ervaringen met solliciteren en het zat meteen goed. Terwijl andere bedrijven vaak vragen naar lijstjes en hun verwachtingen beginnen opsommen, was het bij Tormans een erg relaxt en aangenaam gesprek. Ze weten hoe ze met mensen moeten omgaan en wilden mij écht leren kennen. Ik voelde mij helemaal op mijn gemak. Bovendien ben je meteen onder de indruk van het prachtige uitzicht in de Square One toren. De rondleiding nadien was dan ook de kers op de taart. Samen met Nathalie bekeek ik een aantal openstaande vacatures. Een job als onderhoudstechnieker, dat zou wel eens iets kunnen zijn!”
De spanning van het externe gesprek
Na dit eerste gesprek begon het echte werk. “Ik werd voorgesteld bij klanten en er volgde een online sollicitatiegesprek, waarbij ik mijn technische kennis moest aantonen. Accountmanager Dries Tormans was hierbij aanwezig en hoewel ik het zelf niet zo schitterend vond, stelde Dries me achteraf meteen gerust. Dit was goed! Die korte nabespreking vond ik zo fijn. Opnieuw werd hierdoor een grote stressfactor weggenomen.
Toen ik daarna op extern gesprek mocht bij de klant, voelde ik me daardoor zekerder van mijn stuk. Ook daar was het een erg fijn gesprek, waarbij ik opnieuw mijn technische kennis kon tonen. Omdat je terechtkomt bij een bedrijf met aanzien, vond ik het erg belangrijk om te weten waar ik aan begon. In de farmacie is het uiterst belangrijk om precies te werken en alles te documenteren. De info die ik kreeg was eerlijk en duidelijk.”
Een job waarin ik kan groeien als technieker
Na het externe gesprek besliste de klant dat Lars de man was voor de job. Dit betekent dat hij vast in dienst kon komen bij Tormans. “Voor mijn indiensttreding werd een heel duidelijk voorstel uitgewerkt door Nathalie, geen vaagheden of “conform de markt”, maar feiten en cijfers, daar hou ik van!” aldus Lars. “Op basis hiervan was mijn beslissing dus snel genomen. Ik wist meteen dat het goed zat. Ook krijg je als technieker bij Tormans de mogelijkheid om te kiezen voor een mooie bedrijfswagen, toch wel een belangrijke meerwaarde vind ik zelf. Ik rij al enkele weken rond met mijn elektrische Opel Astra, mij hoor je dus niet klagen”.
“Na een half jaar kan ik zeggen dat ik al enorm gegroeid ben als technieker. In het begin kon ik veel meelopen met ervaren collega’s en nu krijg ik zo stilaan meer zelfstandigheid. Dat is fijn! Als polyvalent onderhoudstechnieker is elke dag anders, we zijn vrij om onze eigen planning te maken, maar elke maand krijgen we een to-dolijst die af moet zijn. Daartussen komen ook nog storingen die opgelost moeten worden. Na zes maanden heb ik zo ongeveer alle soorten van onderhoud doorlopen. Mijn kennis is dus enorm gestegen. Bovendien is de hoge focus op kwaliteit iets wat ik mijn hele carrière zal meenemen. We moeten dan wel veel papierwerk in orde brengen in onze sector, maar ik heb geleerd dat dit ook voordelen biedt. Bijvoorbeeld de extra bedenktijd om een probleem eens in een ander licht te bekijken. Vaak kom je zo tot betere oplossingen.”
Tormans is altijd aanwezig
Hoewel ik niet bij Tormans zelf werk, maar bij hun klant, heb ik toch het gevoel dat ik erbij hoor. Dries komt regelmatig langs en ook de andere Tormans-collega’s onsite helpen me verder als ik met vragen zit. Bovendien kon ik al eens deelnemen aan een Tormans Lerend Netwerk, namelijk de cursus “kleine blusmiddelen” waarbij veel volk van andere locaties aanwezig was. Fijn om zo ook de andere collega’s te leren kennen!
Voor mij was Tormans dus meteen de goede keuze. Ik zie enkel voordelen binnen mijn huidige project en ik hoop dan ook dat er nog heel veel leuke uitdagingen bij Tormans mogen volgen!”
Zoals je kan zien is de volgende generatie innovaTORs er helemaal klaar voor. Bedankt Lars voor dit fijne interview en je enthousiasme! Op naar de volgende 25 jaar. 😉
Ook deel uitmaken van ons fijne team? Bekijk onze vacatures of solliciteer spontaan!